מכתב פתוח לנשיא ארה”ב, מר בראכ אובאמה

מר אובמה היקר, זה לא סכסוך טריטוריאלי.

זה מה שאתה ושכמוך לא מבינים. המאבק לא מכיל התפשרויות, לא צריכה להיות שאיפה לשלום כי שלום לא יהיה. יש יותר מדיי גופים שלא ייאפשרו לשלום הזה לקרות, בוודאי לא שלום לטווח ארוך. השאיפה צריכה להיות “שקט” – להביא שקט לתקופה סבירה, ובסבירה הכוונה היא ל-5 שנים. שאיפה ל 10-15 שנים של שקט היא חלום מתוק.

השקט הזה לא יגיע בוויתורים על שטחים – הוא יגיע או כתוצאה מגבולות מתוחים או מפחד של הצד השני לעשות מהלך בעקבות מכה חזקה שיחטוף. כל הסכמי השלום שהשגנו עד כה הנם של שלום בר חלוף – הוא יימשך כל עוד ידידינו הערבים יסכימו שהוא יימשך ולא דקה אחת יותר. ישראל תשאף לשמור על שני גבולות שקטים (תיאורטית) מאשר לפתוח חזית לחץ נוספת, אין סיכוי שיישראל תירה ראשונה, ואין ספק שמדרום וממזרח תפתח אש בעתיד הלא רחוק. הוויתורים שעשינו יעלו לנו ביוקר, אך זה היה מחיר שהיה קל לאותם המוותרים לשלם (בהתחשב, כמובן, שאותם האנשים שמסרו את השטח כבר מזמן לא איתנו).

וויתורים בגדה ובגולן יביאו הסכם שלום, אך לא יביאו שלום ולא שקט. הם יביאו פיגועים, קטיושות והתקפות נוספות. אם לא עכשיו אז בעוד חמש שנים.
הסיכוי היחיד הוא צבא חזק וטרנספר.

כשהפלסטינים אמרו שוב ושוב ושוב (במשך עשרות שנים) שהם עם, העולם ואתה קניתם את זה והאמנתם. הגיע הזמן שנתחיל להגיד טרנספר טרנספר טרנספר, ובסוף אולי העולם יתחיל לקבל את זה כאמת. כפתרון סביר. העולם כבר קיבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים – ב 1917. עכשיו הם רוצים שנמשיך עם חזרתם על טיעון מנצח, אלא שהפעם זה שלוש מדינות – שתיים לערבים והשלישית לשאר, משום שאותם ערביי ישראל לא יעברו לשטחי פלסטין החדשה. את המדינה השלישית ידרשו הערבים לחלק פעם נוספת כל עוד אי אפשר להביס אותה צבאית.

פתרון הוא יחיד – החלפת אוכלוסיות – יהודי מדינות ערב כבר באו לישראל, ערביי ארץ ישראל צריכים לעבור למדינות ערב.

אחרי זה – גבול מתוח, מאזן הרתעה הדדי, ואז יהיה שקט. לגרום להם לפחד לשחרר נפיחה ואז יהיה שקט – שקט שיוביל לשקט ארוך טווח, שיוביל לשיתוף פעולה (כלכלי, חינוכי, אקדמי, משאבי). שלום לא יהיה, כפי שלא “ייפרוץ שלום” בין רוסיה לארה”ב. נכון שיהיה שיתוף פעולה, יהיה והיה שקט מתוח. כל הטוענים לשלום משקרים ובעיקר לעצמם. נכון, הרוסים והאמריקאים לא מתפוצצים זה על אדמתו של זה, אבל כמו שאחד מבין ילדיך יכול להיות שקט ורגוע והשני תזזיתי ופרוע כך גם עמים יכולים להלחם האחד בצורה שקטה וזהירה והשני בצורה של לבישת חגורת נפץ תוך השמת אזרחים כמטרה.

השאיפה לשלום לא תביא שלום.

וויתור על שטחים יביא רק שפיכות דמים.

לחץ העולם על ישראל יגרום למחיר גבוה מאוד בהמשך, מחיר אותו נשלם בחיי ישראלים.

נשיא יקר, ארה”ב יקרה, עולם יקר – אם אתם חושבים שקיום ישראל חשוב, תמכו בטרנספר ובשקט ארוך טווח.

כל מהלך אחר, ובמיוחד קידום “שלוש מדינות לשני עמים – שתיים לערבים ואחת לשאר”, כפי שמתרחש כרגע, יוביל לאסון לאזרחי ישראל, אסון לילדים ואסון למדינת ישראל.

אנחנו נשרוד כי אנחנו נהייה מוכנים. על אפם ועל חמתם. אבל אל תתנו לנו לשלם את המחיר הזה.

Leave a comment